Long time, no see

Tjooo! Att jag ens har kvar några läsare som jag tydligen hade efter typ fyra månaders uppehåll är ju otroligt asså. Jag tappade lusten att blogga pga att bloggen är så tråkig. Men ska man fixa den måste man ju nästan vara bra på programmering och jag kan inte sånt.

Idag har jag haft praktik. En dag i månaden är jag på Vallda vårdcentral utanför Kungsbacka. Grymt nöjd med praktikplatsen. Jättekul är det! Idag har jag fått kolla i folks öron och lyckats identifiera trumhinnan. Jag har också lärt mig hur den ska se ut normalt och hur den ska se ut när den är inflammerad. Så nöjd! =D

Sen har jag också lurat folk på pengar. Man kan sälja sina gamla kursböcker på kårexpeditionen. Man sätter ut ett pris och så kan någon köpa den. Jag har inte hjärta att sälja några böcker överhuvudtaget. Men den här boken, jag mådde dåligt varenda gång jag såg den för att jag hade gett 500 spänn för den. Jag har öppnat boken en gång för att sen snabbt stänga den pga den inte var ett dugg relevant varken för det man läste då eller för ens kommande yrke. Alla som har läst kursen säger likadant. Det slår inte fel en enda gång. Meen..det vet ju inte T2:orna!

Så jag lämnade in boken på kårexpeditionen och satte ett pris på 350 spänn. Idag fick jag ett mail att den hade blivit såld. Jag fick nästan lite dåligt samvete när jag tänker på att jag har lurat någon på så mycket pengar för en bok de inte ens kommer att behöva använda. Men jag är ju ändå lite bättre än personerna som jobbar i studentbokhandeln och lurar folk att köpa boken för 500 spänn.



LLFUAMJ




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du skriver igen/maud

2012-03-07 @ 09:49:40
Postat av: E-K

Välkommen tillbaka! :)

På designadinblogg.se finns hur mycket tips som helst om hur man kan göra om sin blogg, och de är specialanpassade för blogg.se. Om du nu skulle få tid över i tentapluggandet, menar jag...

2012-03-12 @ 17:48:58
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0