ohlala

Sitter här och stirrar ut i natten och lyssnar på Alicia Keys..mmm! Hoppas på att om jag en vecka kan få stänga igen min feta byrålåda med 100000000 häften och inte öppna den igen förrän jag behöver kolla igenom något som repetition under framtida kurser. Hoppas på att få glida igenom december månad och göra absolut så lite som möjligt. Hoppas på att få slippa tänka på om det är bäst att behandla hjärtarytmier med betablockare eller med kaliumkanalblockerare. Istället vill jag kunna bekymra mig om att mitt hår är för torrt och vad jag ska handla för julklappar.


Nu har jag drömt om det jag läst på dagarna tre nätter i följd. Tre frågor på en hel 40 poängskurs. Jag ska kunna dessa frågor och jag ska kunna berätta om dem. Jag har alltid varit dålig på att berätta. Dessutom är jag extremt opedagogisk. Hur tränar man upp sin pedagogik på en vecka? Rita kan jag inte heller och det är ju ofta bra om man ska förklara något.


På fredag är det dax för den stora festen som en lärare så fint uttryckte det. Jag ganska så säker på att det inte var muntafesten på kvällen som han menade utan just själva muntan. När jag slår upp fest i en ordbok fins munta inte med som en synonym. Jag kan faktiskt inte alls förstå hur han kan kalla det för fest.

Men å andra sidan så finns det ju bra och dåliga fester!




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0