en trevlig kväll!

Innan jul fick jag ett mail från studentprästen att det skulle va bibelstudium i Johannebergskyrkan med start idag så jag och Elisabeth tänkte att det låter ju nice så vi drog dit. Vi gick runt hela kyrkan och kände på alla dörrar och det var låst överallt! men sen såg vi att det lyste i ett fönster i kyrkan och så var det en brandtrappa precis nedanför så jag klättrade först upp för att kolla om det var nån där. Om det var nån där..det var en hel blåsorkester där! de hade precis slutat spela och där stod jag och tittade på dem genom och de tittade på mig. man såg riktigt hur de funderade "tänker on stå där och titta på oss eller?" jag stod där en liten stund och det var ingen som kom och öppnade utan de tänkte precis spela vidare så då knackade jag och då klättrade Elisabeth också upp så där stod vi på brandtrappan utanför deras fönster under deras övning och frågade om de hade nån aning om var bibelstudiet skulle va. Alla såg ganska så förvånade ut. Men en tant sa att vi kunde komma in så kunde hon visa oss till expeditionen och hon sa det att "jag har aldrig varit med om att några har kommit in den vägen!"

så kom vi till expeditionen där det satt en man som ringde stundentprästen och det visade sig ha blivit ett missförstånd så han höll i ett årsmöte för credo i Landala kapell. "Men ni kan vänta här så åker han därifrån för att hämta er!" sa mannen. Han skulle ta en paus i årsmötet för att komma och hämta oss! och vi kände noooo. Som tur var kom en kille förbi som hört vårt samtal och sa att han var på väg dit och kunde följa oss och så ringde han studentprästen så han skulle slippa komma och hämta oss. kapellet ligger på väg hem till oss så vi tog sällskap med killen dit men vi kände inte för att sitta på nåt årsmöte så där skiljdes våra vägar. och jag och Elisabeth drog istället ner till stan och åt kladdkaka och semla på Evas paley. 

Så det har varit en sjukt trevlig kväll med mycket skratt! =D

Godnatt små kamrater!



LLFUAMJ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0