en tisdag

Lång dag i skolan! Ja är man läkarstudent tycker man att en skoldag från 9-15 är långt ;)
har haft föreläsning om mina favoriter: njurarna! mkt beror säkert på att det var en njuravdelning jag praktiserade på när jag pluggade till sjuksköterska. Njurarna är det tråkigaste att plugga på och det svåraste att förstå, men ändå bland det roligaste när man väl kan det!


Vad har jag lärt mig? Jo att jag nog aldrig nånsin kommer tacka ja till en svampstuvning/svampomelett med svampar andra än kantareller. De har flera fall på sahlgrenska nu där folk råkat få i sig spindelskivling. Inte bra för njurarna och som föreläsaren sa att äter man det blir man stamkund på dialysen livet ut!


Så se upp när ni plockar svamp!




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0