tanten i växeln

På evelinas möhippa hade vi först tänkt att hon skulle va med på nån aktivitet på nåt dagcenter och samtidigt ragga på gubbar. Vi fick inte tag på något sånt så det blev bingohallen istället. Men när jag skulle ringa runt och kolla om det fanns någott dagcenter började jag med att ringa borås kommun växel för att fråga om hon visste nånting. Jag berättade vad vi skulle göra och hon lät väldigt förvånad "dagcenter, möhippa?! jag fattar verkligen inget!" efter lite förklarande rekommenderade hon mig att ringa pro. tyvärr hade de inga aktiviteter under sommaren så jag ringde till äldreboendet duvan för att kolla om vi kunde komma dit. Hon som svarade sa "är det du med möhippan?" eeeh..har nån av de andra tjejerna hunnit ringa innan mig, det var ju konstigt för vi bestämde ju att jag skulle ringa, tänkte jag. men jag trodde att nån av de andra hade ringt så jag svarade att visst var det jag med möhippan. Efter lite försök att koppla mig till olika personer men alla var på semester så sa hon att hon tyvärr inte kunde hjälpa mig. Då försökte jag med ett annat äldreboende och en mycket irrieterad kvinna svarade: "ÄR DET DU NU IGEN? DU HÅLLER PÅ OCH RINGER MIG HELA TIDEN ALLA ÄR PÅ SEMESTER JAG KAN INTE HJÄLPA DIG!" och så la hon på. Jag hade alltså hela tiden när jag ringt kommit till borås kommuns växel till samma kvinna utan att ha fattat det. hahah det var lite kul. Jag gjorde ett sista försök och ringde Dalhem i Dalsjöfors och tänkte att då borde jag inte komma till henne. Vem tror ni jag kom till? När hon svarade vågade jag inte säga något så jag bara la på. Det fick det bli norrby bingo istället.


För övrigt var det en kund som handlade av mig idag som frågade "det var du som var med på möhippan för några dagar sen va?" då hade han sett oss när vi gick runt knallerian och gjorde knipövningarna. Oj vad jag måste ha imponerat på han med mina knipövningar!



LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0