Första praktikdagen!

Får väl skriva nånting om min första praktikdag då som var idag! Det känns bra, dock så är jag ännu mer övertygad om att jag vill bli läkare. Inte för att arbetsuppgifterna inte är roliga utan för att jag vill kunna lite djupare om allting, ställa diagnoser osv. En del saker jag frågade om visste de inte och lite så. Iof så går vi med undersköterskorna hela denna praktiken och undersköterskor och sjuksköterskor har olika jobb. Men jag känner att läkare it is!

Men en grymt spännande dag har det varit! Har fått ta två p-glukosprover det är ju inget avancerat alls men det var mina första =) Den allra första jag tog blev det inget hål utan ett jack i fingret. Fattar inte hur det kunde bli så. Sen efter typ en kvart kommer han till mig och bara: "Jag blöder fortfarande!" Jag typ bara "vaa?!" och han "Jag bara skojade!" hahaa kuul. Men oj vad roligt det är med patienter! och så grymt intressant allting är. Jag älskar helt enkelt patienter och sjukhus! Men jag känner att redan efter en dag har man värdesatt sin hälsa lite mer. Dessa patienter är njursjuka och behöver dialys var fjärde timme. Snacka om inrutat liv! Jag kan gå därifrån, när jag slutar går jag hem till mitt liv men patienterna är kvar på sjukhuset och deras liv är just då sjukhuset och alla sjukhusrutiner.

grädde på moset var en aaassnygg väktare som var där. och min undersköterska som jag gick med var tvungen att springa och hämta nåt och det tog en stund så då fick jag en multitrevlig lång pratstund med denna väktare! Hoppas han kommer va där ofta! och så går jag där i mina blå snygga scrubskläder fram och tillbaka mellan patienterna och så har man fin utsikt..aa det är kul =)



LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0