en lördag i april

Är så grymt trött nu för gick upp 05.45 imorse för att åka till sjukhuset. Är inte van vid att gå upp så tidigt. Dagen där var mkt givande! Jag fick spola en kateter, när den satt i patienten då givetvis !=D sen så fick jag faktiskt beröm idag och jag bara måste få skryta lite =) Vi har en patient som klagar på allting och det är nästan ingenting som är bra och hon är nästan aldrig nöjd. På ett sätt kan man förstå det när man är sjuk, har ont och är orolig. Men man kan verkligen säga att hon kommer på saker att klaga på hela tiden och ibland är hon otrevlig och "vi studenter har såå väldigt mycket att lära oss om sjukvård!" Men idag när jag var inne hos henne så säger hon så här: Vilken termin går du? Jag svarar att jag går andra terminen. Hon frågar om jag har jobbat inom vården innan och jag svarar att jag inte har det och så säger hon: "Du är riktigt duktig! Inte alls så tafatt och du tar initiativ!" aa det var dagens high light typ =)

Nu på kvällen har jag varit på knytkalas hos Ida. Grymt trevlig kväll och dag har det verkligen varit! =D



LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0