Vem är herre i ditt liv?

Det finns en sak jag har funderat väldigt mycket på. Så jag ringde till ungdomspastorn i pingst Christian Kastö och vädrade mina tankar. Har man frågor om bibeln eller om Gud är han en av de bästa att fråga! Han är väldigt kunnig och ger alltid väldigt bra svar! Som sagt så gav han mig många nya väldigt bra tankar. Måste bara skriva att jag verkligen inte menar att döma någon! För jag själv är så långt ifrån perfekt man kan komma och gör många misstag varje dag! och jag tänker alltid på mig själv när jag hör en av DC talks låtar fast jag byter ut king mot queen: "I am the queen of excuses, got one for every selfish thing I do!" That´s me!

Det jag har funderat över är hur det kan komma sig att det finns människor som är kristna, de älskar Jesus och de är raka och öppna med att de är kristna och berättar om honom för sina vänner, när de samtidigt exempelvis kan gå ut på krogen och supa sig fulla! Det tycker inte jag alls hänger ihop! Alla gör misstag och det måste man få göra. Men att medvetet välja att helg efter helg efter helg gå ut och dricka sig full, när man är kristen det kan jag inte fatta! och det finns många många andra saker som det klart och tydligt står i bibeln är fel, men som kristna medvetet väljer att göra gång på gång på gång också så nu tog jag bara det här med att dricka sig full som exempel.

men då får man fråga sig. vem är det som är herre i ens liv? Jag får ofta ställa mig den frågan "vem är det som är herre i ditt liv Josefin?" För ibland kan jag bara känna att "Ååå Gud, snälla kan inte jag få bestämma nån gång i alla fall?" och det har hänt flera gånger att jag har bestämt saker själv utan Gud och de gångerna har det inte blivit bra! För Gud vet alltid bättre än mig!

Man kan nog älska Jesus, tro på honom berätta för honom om andra, tycka att det är fantastiskt att Jesus dog på korset och att man fått ta emot nåden, utan att ha insett att det också handlar om något mer! När man har tagit emot Jesus då är det faktiskt inte en själv som bestämmer längre. Utan det är Gud. Jag kan inte sätta min vilja först utan Guds! Jesus frågade till och med de första kristna att "vet ni egentligen hur det är att följa mig"?

Vet vi hur det är att egentligen följa Jesus?
Vem är det som är herre i våra liv? Är det utbildningen, arbetet, pojkvännen/flickvännen, alla fester och nöjen, jag själv eller är det Jesus?

Är Jesus den som verkligen är herre i våra liv?

Jag vill att han ska vara det i mitt!


LLFUAMJ


Kommentarer
Postat av: Hemlig

Kan säga att det här inlägget träffade mig, och fick mig börja fundera. Vad är det jag gör egentligen?

Din blogg är jättebra och kul att läsa, och det här inlägget fick mig att inse att jag älskar Jesus och vill att han ska leda mig i mitt liv!

2009-10-25 @ 11:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0