kiosken i norr eller sjukhuset i borås?

Läste för nån vecka sen i en tidning om IPL och undrade en sak om det..så jag ringde sjukhuset!

meeen..jag började seriöst undra om jag kanske hade ringt fel och istället kommit till nån sommarjobbare
i nån kiosk nånstans uppe i norrland ! för ungefär så här var vårt samtal..kolla in (!) :

hon: ja du talar med  *****
Jag: Hej, jag skulle vilja prata med en läkare
hon: jaha
TYSTNAD
jag: ja, så det skulle jag vilja göra
hon:är du patient här?
jag: nej
hon: nähä
TYSTNAD
jag: nä patient är jag ju inte
hon: näänää
TYSTNAD
jag: ja, en läkare vill jag prata med
hon: jaha
TYSTNAD
jag: ja, jag skulle vilja fråga en läkare en sak
hon: vad gäller det?
jag: IPL
hon: jaha
TYSTNAD
jag: ja jag har en fråga nämligen.
hon: ja här håller vi ju inte på med sånt. du får väl ringa nån som vet!
jag: okej..vet du nån som vet då?
hon: ja nån som jobbar med det antagligen
jag: men du har ingen att rekommendera?
hon: jo det finns nog nåt i malmö tror jag..ring dit!

eeeh..okej..tack för hjälpen liksom !!=) haha

så jag sökte på internet och ringde nån i malmö  men "eftersom jag inte var
patient fick jag inte prata med en läkare"
tänk om jag hade varit allvarligt sjuk och typ var tvungen att ställa en fråga!!!

tur att man har kontakter! så jag ringde Johanna i min klass mamma som är läkare.
hon svarade på frågan direkt!

 så nu vet jag så det är ju bra ! =)

LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: Anonym

Annars brukar man ju ringa sjukvårdsupplyssningen (tel. 1177)! ;)

2009-08-10 @ 22:29:41
Postat av: Anonym

Du är väl för rolig ;)

2009-08-11 @ 23:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0