en liten kärleksfilm mitt under mötet på frizon

Har varit på frizon..gryymt bra och roligt!!!
Igår på mötet satt vi nära en av utgångarna och mitt under mötet
tittade jag ut. och där satt en tjej och kille på en bänk och pratade.
Andlig som man är så hade jag inte längre min uppmärksamhet på mötet
utan nu var det istället det som utspelades utanför som hade min fulla uppmärksamhet =) haha

det var som att kolla på en film! fast en stumfilm. men en bild säger verkligen mer än tusen ord!
tjejen var heeelt förstörd!! hennes kille hade gjort nåt riktigt dumt mot henne och han ångrade sig verkligen
och bad om förlåtelse men hon typ stötte bort honom hela tiden! han var verkligen dum som hade gjort henne så
ledsen. för hon var verkligen huur ledsen som helst! meen jag stod faktiskt på killens sida! för det syntes verkligen
på honom att han ångrade sig och ville ha henne och älskade henne! så oavsett vad han hade gjort så tyckte jag verkligen att hon skulle förlåta honom! det tog en bra stund. men till slut kramades dom och just då kollade de rakt på mig och såg att jag hade suttit och kollat på dom. Jag skulle precis göra tummen upp när nån brevid mig började prata
med mig. så det va ju synd. hahaha meen ett bra slut på filmen iaf och de åkte hem från frizon och levde lyckliga i alla sina dagar! hahah


har ingen aning om varför jag skriver det här i min blogg =) hahah
meen har faktiskt tänkt mycket på förlåtelse efter det och Jesus har förlåtit
oss för allt dumt vi har gjort. så då måste vi också kunna förlåta andra!

förlåtelse är precis som beslutet att gifta sig med någon och älska den resten av livet,
ett val och inte en känsla! Man kan ha massa känslor och kanske fortfarande vara sårad och så
om någon har gjort nåt dumt, menatt förlåta någon är något man väljer! och har man fattat det beslutet
så har man förlåtit och det får man påminna sig själv om även om det kanske fortfarande
kommer upp jobbiga känslor ibland.


om två veckor börjar skolan..har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker det ska bli kul eller inte=)


LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Bra resonemang! ...och fin film!

2009-08-10 @ 15:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0