Tömningsdax

Tjoo! Bor man på hemmet har man ju halvpension så vi får 20 matkuponger varje månad som man får utnyttja de måltider som man vill. På
våningen turas vi om att tömma skåpet med mjölkkartonger, matförpackningar osv. Vi har en lapp som skickas runt, får man lappen tömmer man när det börjar bli fullt och skickar sen vidare till grannen. En del tömmer när det blir fullt. Andra när det blir vääldigt fullt. Till den senare kategorin hör min granne och eftersom jag nästan hade slut på matkuponger för månaden såg jag min chans. 2 matkuponger mot att jag tömde det. Jajjamän! Dock har jag haft tentavecka ju vilket innebär att jag väntade ytterligare en vecka innan jag tömde det. Såå fullt var det. Jag kan ändå tycka att det är lite kul att tömma skåpet och igår var det riktigt gött att efter tentan gå hem och göra något praktiskt där man slipper använda hjärnan allt för mycket. Det var helt klart värt 2 kuponger. Eller jag tyckte det, tills jag fick sur mjölk över mig eftersom någon inte hade sköljt ur kartongen innan de slängde in den.

LLFUAMJ






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0