tårtor

Har haft fullt upp. Både i huvet och i skolan om man säger så. Men nu ska jag börja skriva mer med start torsdag nästa vecka då jag har tenta då. Vilket innebär att nu är det är plugg 24/7 som gäller!


Idag hade vi sista dagen på praktiken så igår bestämde vi att jag skulle köpa tårta som vi skulle bjuda på. Så jag gick in på hemköp igår efter skolan och köpte två tobleronetårtor som jag sen la i frysen. Hela kvällen igår tänkte jag att jag får ju absolut inte glömma tårtorna för jag brukar ha väldigt bråttom på morgnarna och har då lätt för att glömma saker. Så jag skrev nån lapp och la på väskan och sådär. Imorse vaknade jag med en tanke i huvudet: tårtorna! Så jag kom ihåg dem och stoppade ner dem i en kasse. Satte mig på spårvagnen mot Angered och tänte vara lite effektiv så jag tog upp mitt block och började plugga. När jag kom fram i Angered så bytte jag till en buss som tog mig till Lövgärdet där vårdcentralen ligger. När jag nästan var framme kom jag att tänka på tårtorna. Jag hade dem inte med mig! Då låg dem kvar på spårvagnen!! Fattar inte hur det kunde hända! Så det var bara att gå in på willys för att köpa glass istället.


150 spänn i fika till nån lycklig på spårvagnen som hittar tårtorna och en vårdcentral jag varit på totalt fem dagar under året...jodå!





LLFUAMJ







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0