skolan

Under högstadiet var jag den som hade högst betyg i klassen. Under gymnasiet då jag gick natur så var det plötsligt många fler som var duktiga i skolan så då var jag istället en av de sju "bästa" kanske. Nu på läkarprogrammet så.. ja det är svårt att säga eftersom vi inte får några betyg men jag skulle tippa på att jag är medelmåtta och det känns faktiskt riktigt skönt!


"Oj pluggar du till läkare då måste du ju plugga jämt!" Får jag jätteofta som reaktion när någon frågar vad jag pluggar. Jag har klarat alla tentor vi haft hittills på första försöket med hyfsat god marginal. Visst har jag pluggat en del, men inte så där megatokmycket som folk tror att man måste göra. Jag har i ärlighetens namn varit lite för slapp, mycket beroende på att jag jämt är så trött så att energin tyvärr inte finns där. Men jag tycker att det är sååå mycket goare att gå på läkarprogrammet än det var att gå natur på gymnasiet. Inte för att natur var överdrivet jobbigt heller, men det är helt enkelt goare nu. Mycket antagligen för att jag nu slipper alla tråkiga samhällsämnen och fysik och bara får göra det jag tycker är roligt. Sen slipper man denna betygspress som följde en genom hela gymnsiet. Nu räcker det att få godkänt. Dessutom har vi bara en sak i taget att fokusera på nu.

Sen beror det väl också på att detta är ämnen som intresserar mig och som jag har lätt för. Hade jag pluggat på Chalmers eller på juristprogrammet exempelvis hade jag nog varit tvungen att plugga 24/7. Ja jag beundrar verkligen dem som pluggar på Chalmers!


Ha en trevlig helg allihop!




LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: Daria

HUR KAN DU SÄGA ATT FYSIKLEKTIONERNA INTE VAR ROLIGA!?!? Vi hade ju skitkul! :P Så kul så att vi fick utskällning av vår älskling Birger! <3 hahahahahahhaah

2011-03-27 @ 20:45:18
URL: http://tinaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0