dagens roligaste samt apologia

Eftersom jag härmed är glutenintolerant (dock äter jag vanlig mat igen men det får jag skriva om i nästa inlägg för hinner inte nu) så gav jag bort mina matlådor till Erik som aldrig har med sig matlåda till skolan utan alltid går ut coh äter. Så igår hade han med sig en av matlådorna som han ställde in i ett av kylskåpen men ändå så går han ut och äter såå :

Jag: Ska du inte äta din mat du fick av mig som du har med dig idag?
Erik: Nej det var ju bara sås i!
Jag: Men det måste ju ha varit ris eller potatis eller nåt till?
Erik: Nej det var bara sås.
Jag: Men den maten har jag fått från studenthemmet och dom skickar ju aldrig bara med sås. Riset måste ligga under.
Erik: Nej, asså det var bara sås.


Så glömde han kvar den i kylskåpet i skolan igår och eftersom det bara var jag som hade labb idag så fick jag i uppdrag att hämta matlådan. och när jag öppnar och tittar i den så är det ingen sås utan soppa! Jag och Elisabeth dog av garv över att han inte fatta att det var soppa! hahaha


Nu är det äntligen fredag och vi ska på apologia hela helgen, en kristen konferens som är i Johannebergskyrkan här i göteborg. Huvudtalaren är en religionsfilosof som talar om argument för Guds existens, vad den nya ateismen är värd, om sanning tro och vetande och lite annat. Ska bli riktigt intressant!


Vi hörs!




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0