två världar..typ

Jag har varit på två fantastiska möten i kyrkan ett igår och ett idag så jag bara känner oooh! Ungdomssamlingarna på fredagar är grymt bra men söndagsmötena är verkligen helt fantastiska!! och så samlas ju hela försmalingen också och inte bara ungdomarna. grymt!

ska strax iväg och rösta och sen ikväll tillbaka till gbg. Det känns alltid så konstigt.
Jag trivs väldigt bra i gbg (för det mesta) och jag tänker inte så mkt på hemma när jag är i gbg (för det mesta). Jag trivs grymt bra på mitt studenthem. skönt att bo själv men samtidigt blir det inte ensamt då man alltid kan gå ut i köket om man vill träffa folk. I min hyra ingår frukost och ett mål lagad mat varje dag. Man slipper laga så mkt mat själv och man har alltid massa folk att äta med. Lite annorlunda boende kanske men grymt trevligt! Sen älskar jag berget. Det är väldigt fint och utbildningen är fantastiskt rolig! Känns verkligen helt rätt! och klassen är bra. grymt sköna människor.


men när jag kommer hem till borås så vill jag typ inte åka tillbaka. för då känner jag hur mkt jag älskar Borås! och människorna här och hur skönt det är att vara här. och kyrkan! vi pratade om det igår att när man inte vart där på en helg så saknar man det verkligen. Visst kan jag gå till en kyrka i gbg när jag är där och det tänker jag göra och det blir grymt kul. men samtidigt älskar jag verkligen pingstkyrkan i Borås och det är ändå borås jag brinner för på nåt sätt.
Livet i Borås och livet i Gbg känns som två helt olika världar typ.


aaa flummigt inlägg kanske såå jag slutar flumma och gör nåt mer seriöst..jag går och röstar!!




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0