riksdagsvalet

Jag vet vad jag ska rösta! Jag tycker verkligen det är sjukt najs att vi bor i ett land där vi får rösta helt anonymt och att vi verkligen får rösta! =D men sen får man iinte som det predikades om i kyrkan idag glmma det viktigaste valet i livet: Jesus. Att låta han regera i sitt liv är verkligen det allra bästa! ååå jag är lycklig!!! =D

sen läste jag några grejer idag som nån har skrivit (vet inte vem) men som jag tyckte va ganska så roliga så jag kör lite plagiat här och ta det inte allt för seriöst haha:


Jesus är kristdemokrat!

Han var också van vid att få mothugg. (Joh. 15:18)
Han visste inget om 1 %s målet men lär gillat det ändå.
Han höll sig flytande trots dåliga förutsättningar. (Mark 6:48)

Jesus är miljöpartist!

Men det är ju inte så konstigt. Hans farsa har ju skapat jorden, klart han vill ta vara på den! (1 Mos 1:1)
Han uppfostrades av Maria (Matt 1:1)
Han gick i sandaler året om utan att frysa och hade skägg.

Jesus är folkpartist!

Han predikade om frihet. (Joh 8:32)
Han gillade att gå i skolan/templet. (Joh 2:41)
Han skärper lagens bud. (Matt 5:21)

Jesus är socialdemokrat!

Han bad om fler arbetare. (Luk 10:2)
Han betonade omsorgen tills folk tröttnade.
Han var kompis med tullindrivarna. (Luk 5:27)

Jesus är moderat!

Han tyckte också att de rika var de bästa på att förvalta pengarna (Luk 19:26)
Han bejakade tanken på lyxkonsumtion. (Joh 12:1)
Han såg till att sjuka började jobba

Jesus är centerpartist!

Hans pappa är småföretagare.
Han växte upp på landet. (Luk 2:4)
Han talade mycket om sådd och skörd. (Matt 13:1)

Jesus är vänsterpartist!

Han var först i världen med att lansera alternativ till kärnfamiljen. (Matt 12:46)
Han klagade över Jerusalem. (Matt 23:27)
Han bekräftades av män från öst.


okej nu kommer det seriösa och det som dagens predikan handlade om och som jag bara kan hålla med om: oavsett vem ni väljer ska regera i sverige så välj Jesus till att regera i era liv!!



LLFUAMJ







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0