korset

När jag var liten läste jag en bok som hette "Busiga Berta på vårberget". Den handlade om en gammal dam som flyttade in i ett gammalt ruckel på Vårberget i en liten by. Denna tanten var ingen vanlig tant utan hon älskade att gunga i taklampan och ordna stora kalas för alla barnen i byn. Alla barnen älskade henne verkligen och en sådan tant ville jag också ha hemma i Dfors. Men det var en annan sak som jag hellre ville ha. Denna tanten var kristen och berättade även för barnen om Jesus. Utanpå hennes hus hade hon ett stort fett kors och ett sådant kors bestämde jag mig för skulle jag verkligen ha när jag blev stor och skaffade hus. och så känner jag fortfarande att jag vill ha ett stort fett kors, helst i sten hängande på husväggen om jag nån dag skaffar hus.

Nu har jag ju flyttat hemifrån, men ett eget hus har jag ju inte utan endast ett rum. Så man får ta vad man har och jag har nu hängt upp ett inte särskilt stort, men väldigt fint stenkors på väggen. Men drömmen om ett hus med ett stort stenkors på husväggen lever kvar. Så nån dag så ska jag skaffa ett sånt ! =)



LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0