första veckan.

Då har man gjort första veckan på läkarutbildningen. Skrev ju tidigare att om jag kände mig själv rätt skulle det ta en minut innan jag trivdes på utbildningen och ett år innan jag trivdes med klassen då jag bara är sån som behöver tid på mig med förändringar. Jag hade fel. Det tog en minut innan jag trivdes med allt.

Jag hade mina fördomar mot läkarstudenter. Jag tänkte att antingen är de snobbiga överklassare eller så är de nördar. Jag hade fel. Igen. Alla är sjukt trevliga, sociala, öppna och framåt. Så det känns som en väldigt bra klass.

Sen var det det här med nollningen. Såna grejer är inte riktigt min grej. Men jag har haft väldigt kul. Inga konstigheter utan tacokväll med faddrarna och massa andra trevliga grejer. I torsdags efter sittningen drog vi ett gäng till ett café och satt och snackade och hade trevligt. Så jag har verkligen haft kul.

Sen är det så sjukt kul att alla i klassen är lika taggade på plugget som jag själv är! och många har verkligen kämpat för att komma in. En kille satt från januari till april och pluggade in 6000 ord för att få 2,0 på högskoleprovet. En annan tjej hade gjort nåt liknande. Sen var det en kille som läst upp 13 betyg på ett år!

Utbildningen känns helt rätt ända från början och jag känner att det verkligen är min grej!! och jag bara längtar till måndag då jag får sätta igång på riktigt!!

sen har jag inte lärt känna en enda på guldheden. Men det kan ju bero på att jag gått till skolan tidigt på morgonen sen har jag kommit hem en timme på efternmiddagen och duschat och sovit och sen iväg på kvällen och kommit hem sent. Så det blir nog tid till att lära känna dem också hoppas jag.

så jag hoppas att de här åren blir lika bra som denna veckan så att jag inte kommer tillbaka på måndag och allt bara känns dåligt.



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0