mmm bra dag!

Tjooo!!

Har haft en liten crash..okej crash kanske är att överdriva men en av våra föreläsare är helt fruktansvärd. Alla tycker det så det är skönt att man inte är ensam. Men jag går från hans föreläsningar helt nollställd och har knappt en aning om vad han ens har snackat om. sen måste man sätta sig och läsa allt själv i en astung bok som är jättekrånglig och som man inte fatar mycket av. och man har bara känt att "okej, jag vill bli detta mer än allt annat men hur ska jag klara det?"

men så läste jag en sann berättelse i boken "ungdomsmirakler" som handlade om en kille som jättegärna ville bli läkare men för att han skulle kunna bli det var det en lång väg dit för han hade slarvat lite under gymnasiet så han hade inte jätebra betyg. Så han planerade att göra annat men så visade Gud honom att det var läkare som Gud ville att han skulle bli. och det blev han. och när jag läst den berättelsen kände jag bara sån enorm frid. och jag kände att jag verkligen tror att Gud vill att jag ska bli läkare så då kommer det säkert att gå vägen.


Sen fick vi tillbaka första tentan idag. och jag klarade det så det känns jättebra. Elisabeth kom hit och vi bakade kladdkaka för att fira. Jättetrevligt hade vi! =)

ååå älskar Jesus!! godnatt.



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0