värsta helgen

Värsta helgen på länge! Det är en kille som är lika gammal som mig som har dött. Dött bara sådär. Vi kände inte varandra alls. Men han gick i min parallellklass på högstadiet så vi gick i samma spanskagrupp. Trots att jag inte kände honom alls så tar man ändå till sig det och det ger en tankeställare om hur skört livet är och att döden kan drabba vem som helst, när som helst.

Jag är väldigt glad över att jag känner Jesus. Då blir döden inte riktigt lika mörk. Det finns liksom ett hopp om ett liv i himlen efter döden. Det liv som vi egentligen är skapade till att leva. Jag bara önskar att folk ville fatta att det är detta som är livet! Ett grymt spännande liv med honom på jorden och sen vissheten om ett evigt liv tillsammans med honom i himlen.

Det är grymt viktigt att man har det rätt ställt med Gud! Att man tar sitt kristna liv på allvar. Om det är någon som läser detta och som inte alls känner Jesus eller har tagit emot honom så skulle jag verkligen vilja uppmuntra dig till att göra det! Att ge honom en chans eller i alla fall ta reda på vad det innebär att följa honom!

Alla kommer vi en gång att dö och ingen vet när det kan lika väl va imorgon! Därför är det så grymt viktigt att allltid alltid, varenda dag hålla sig nära Jesus! Det är det viktigaste här i livet!

Känner du inte Jesus? Det är sååå värt att ge honom en ärlig chans!



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0