15 sätt att förbli olycklig

Får verkligen panik på mig själv! Klockan är nu närmare sex och jag har inte gjort nåånting idag! Plugga på distans skulle jag aldrig kunna göra.. nä, det jag behöver är föreläsningar och folk!

Sen har jag kommit på att jag faktiskt har levt lite väl mkt i framtiden det senaste. Jag ska verkligen börja leva i nuet och njuta av varje dag! Jag älskar ju faktiskt min vardag!

Läste i en bok en lista på tio sätt att förbli olycklig. Med andra ord ska du INTE leva så här =) Men visst är det ofta man gör många av dessa saker..


1. Förvänta dig att andra ska göra dig lycklig

2. Skyll din olycka på andra

3. Använd "om bara"  så ofta du kan när det gäller tid, pengar och vänner

4. Jämför det du har med andra

5. Var alltid allvarlig

6. Försök alltid göra alla till lags

7. Säg aldrig nej

8. Hjälp andra, men låt ingen hjälpa dig

9. Betrakta dina egna behov som oviktiga

10. Om någon ger dig en komplimang, avfärda den genast.

11. Om någon kritiserar dig, förstora det.

12. Behåll alla känslor på insidan.

13. Förändras aldrig.

14. Var aldrig nöjd med något annat än absolut perfektion.

15. Tillbringa all din tid i det förflutna eller i framtiden.




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0