mmm

Nu ska jag bara snacka massa om vad jag tycker om för filmer så vill ni inte höra på mitt svammel så byt blogg för nu kör jag igång: =)

Jag har sommarlov och njuter vaarje sekund av det!! Nu ska jag passa på att läsa alla böcker som jag velat läsa och alla filmer jag velat se men inte hunnit.

Därför hade jag tänkt ha lite kvalitetstid med mig själv idag. Jag ser bäst på film ensam. Kan ju bero på att folk tycker att jag har så sjukt dålig filmsmak. Men det har jag ju inte. Älskar filmer om andra världskriget och jag älskar filmer som är verklighetsbaserade och med mycket kärlek i. Mina favoriter är: the boy in stripped pyjamas, livet är underbart, schindlers list (?), den nya människan och efter bröllopet.

Det ska vara tragiska filmer men ändå fina. Jag rekommenderar alla att se den nya människan speciellt om man ska jobba med människor. Den är verklighetsbaserad och handlar om något som förekom i sverige så sent som 1979 som de flesta inte har en aning om. Se den!!

Nu ska jag kolla på efter bröllopet. Har längtat länge efter att få se den och hyrde den för två veckor sen men fick lämna tillbaka den då jag inte hade tid.


men kom ihåg: En bra film är en film man skrattar till!
                       En riktigt bra film är en film man gråter till!! 


Idag ska jag gråta..massa! mmmm =D



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0