måste bara berätta!

Jag är trött och borde verkligen sova. Men jag måste bara berätta. Det är heeeelt otroligt hur Gud faktiskt alltid ser exakt vad jag behöver!!

För några veckor sen hade det hänt lite saker och jag hade massa tankar i huvudet och va osäker på det mesta. Det kändes verkligen inte som att Gud hade någon koll! Det var fredag morgon och jag skulle till gbg. Men jag sa till Gud där på morgonen att "Har du ens någon kontroll på mitt liv? Har du några planer? Allt är ju en enda röra och det känns som att saker och ting bara händer och det känns verkligen inte som att du har någon koll!" Jag var ganska arg på Gud för det kändes verkligen inte som att han hade någon kontroll på mitt liv! Sen bara en liten stund senare på bussen till gbg tar jag upp mobilen och kollar och då har jag fått ett sms. Smset var från en kille som inte brukar smsa mig särskilt ofta. Den här killen hade verkligen ingen aning om min situation just då eller om mina tankar. Det var ett bibelord:
"Människans hjärtan tänker ut sin väg, men HERREN är den som styr hennes steg". Ords 16:9
Det blev så grymt starkt för mig! Gud verkligen sa till mig att lugn Josefin jag har visst koll och jag har planer för ditt liv!


Sen idag. Det hade egentligen inte hänt nåt direkt så men jag va väldigt ledsen för en sak. och ibland när jag blir ledsen så förskjuter jag min typ sorg så att den övergår till ilska istället. Jag var ganska arg och så skulle jag till stan. Jag skulle köra bil. och jag var verkligen arg. Jag var så arg att jag råkade vrida till backspegeln på bilen som stod bredvid när jag parkerade. Inte bra. Jag satt och funderade på hur jag skulle göra men så tänkte jag att det är nog bara att vrida till den. Jag satt kvar i bilen och inväntade rätt läge på att hoppa ur och vrida till den lite snabbt så att ingen runt omkring såg. Problemet var att det kom en massa gubbar hela tiden med bilnycklar redo att låsa upp sina bilar. Som tur var var ingen av dem ägaren. Slutligen hade alla gubbar åkt och det blev grönt. och som tur var så var det bara att vrida tillbaka backspegeln. Smidigt och bra. Nu har ni iaf förstått att jag va arg därför att ja va så ledsen. Men det jag ville komma till är att sedan på kvällen kommer det en tjej fram till mig, hon hade verkligen INGEN aning om mina tankar eller vad jag va ledsen för. Men hon kommer fram till mig och säger EXAKT vad jag behövde höra.,och jag kände bara att wow Gud du måste verkligen älska mig!

Ganska ofta kan jag undra och fundera över om Gud verkligen har koll. Men jag har gång på gång fått såna här små uppmuntrande grejer av Gud, bibelord som jag behöver höra eller folk som bara har kommit fram och sagt exakt vad jag behöver höra. Jag har faktiskt flera såna exempel än de jag skrev här ovan
!
Gud är verkligen bäst! Han vet vad vi behöver och han ger oss det. För Gud är en Gud som verkligen älskar sina barn!


LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: Kimmy

Tack sötnos men det tycker jag verkligen inte :)

DU däremot är så oerhört supersnygg med ditt nya hår och allt.. Christian tycker också det sa han ;)

2009-10-03 @ 14:38:36
URL: http://kimmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0