Karl Marx!!

Jaa förresten den där killen i min klass som tyckte jag va så smart Jungan kallas han för övrigt.
Jag va ju sugen på att ha lite kuul så det ska jag ha nu medan jag skriver vad vi gjorde för ett tag sen AAASKUUL!!

vi skulle ha seminarium i skolan och det innebär att man sitter i små grupper med typ 12 pers i varje grupp och diskuterar olika saker. Den här gången skulle vi diskutera fem olika människosyner. Vi delades upp i fem ännu mindre grupper. Jag och Jungan och en annan tjej hamnade i samma grupp. Alla grupper fick varsin av dessa människosyner som vi sen skulle berätta om för de andra. Naturligtvis fick vi den människosynen som iiingen annan ville ha!! Anledningen till att ingen ville ha den var för att ingen visste vad det va eftersom det inte stod nåt om den nååånstans i böckerna. den sociokulturella människosynen.

När vi pratade ihop oss hade jag en mening att säga. Den här tjejen som va i vår grupp hade skrivit en a4sida om det men hon hade blandat ihop allt och skrivit om Karl Marx och Jean Piaget (två gubbar som inte alls hade med detta att göra) men eftersom jag och jungan inte hade en aning om vad vår människosyn var så visste vi inte heller detta. Så vi delade upp det. Jungan skulle berätta om Karl Marx. Den här tjejen skulle berätta om Piaget. Jag skulle säga min enda mening! haha

Vi satte igång Jungan började att berätta om Marx. ALLA andra tänkte "eeeh har vi missupfattat allt eller för vi har inte läst nåt om marx" Läraren satt med höjda ögonbryn efter halva redovisningen om Marx avbröt hon och så här löd vår konversation

Läraren: Marx! Hur kommer det sig att du är så intresserad av Marx? Att du blandar in Marx och ekonomi i den sociokulturella människosynen?!
Jungan: eeeh
Läraren: Vad ska du berätta om?
Tjejen: Piaget
Läraren: Marx och Piaget! Hur kommer detta sig och hur kan ni blanda in dem i detta?
Jag: Eeeh.. asså..vid delade liksom upp det.
Läraren: Delade upp! vaddå? Piaget!? Marx?! Vi skiter i Piaget!! och Marx! jaa du verkar verkligen tycka om Marx!

jag fick säga en mening. Jungan blev avbruten mitt i allt och fick aldrig prata klart. Tjejen fick inte säga nåånting.
Hon verkligen toootalsågade vår redovisning! Men det roliga var att vi var sååå ute och cyklade! och jag fick verkligen anstränga mig för att inte garva höögt för allt va såå kuul! och det roliga var att läraren fortsatte att nämna Marx lite då och då under seminariet hon kunde säga saker som "som till exempel Fredrik som verkligen tycker om Marx!" jag vet inte hur många gånger hon verkligen poängterade att Jungan tyckte om Marx så mkt!! hahahah

Sen hade vi tenta och så var det en fråga Jungan inte kunde. Så då bara han skrev Marx och målade ett hjärta runt om.
såååå kuuuuuul !!!

jag garvar så jag dööör! och detta va ett internt skämt ni fattar nog ingenting men det var verkligen askuuul!

så nu fick jag ha lite kuuul och nu ska jag sova med min ömmande arm


LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0