Har ni hört talas om resan till Europa? 5 maj

Idag så gick vi upp ganska tidigt och gick till frukosten som senare visade sig vara, enligt mig och Amanda den bästa frukosten av alla ställen vi var på under resan! Det var massa skolbarn som satt där och åt med oss, de var väl där på skolresa eller nåt. Vid borden bredvid oss satt en massa småkillar tunr nio tioårsåldern. De tittade på oss, de pekade på oss de garvade och sprang runt och viskade saker till varandra och pekade och garvade ännu mer. Vi bestämde oss för att skoja lite med dem så vi tog på oss våra allra charmigaste, flörtigaste leenden och satte oss och stirrade tillbaka. Verkligen stirrade på dem konstant! Man riktigt märkte hur de tyckte det hela var grymt pinsamt för de garvade lite och tittade ner i bordet och vågade inte prata så mkt mer. Till slut sa Amanda på ren franska till dem "ni garvar som tjejer." Då tycker de att det var ännu pinsammare.

Men sen kunde vi inte hålla på och leka med dem mer, vi hade en buss att passa. Men innand ess gick vi till affären och köpte baghuetter. Inne i affären såg vi den minsta lilla mkinitant jag nånsin sett! Folk uppfattar mig som ganska liten, och det är väl kanske..bara 161 centimeter lång =) men denna tanten hon gick typ till mina bröst! Har aldrig sett en så liten och smal tant! Men hon var jättesöööt och hade en söt mössa på sig och jag ville verkligen ha ett kort på henne. Så fick följa efter henne lite diskret och ta kort när hon stod och vänta på att få gå över gatan. Sen gick vi i alla fall till bussen på väg mot Mount Sant Michael.  Vi får byta buss en gång på vägen och til slut var vi framme. Mont SAnt Michael är ett kloster som låg typ uppe på ett berg precis vid stranden. Jättevackert! Vi gick omkring och tittade där. Och det var väldigt fin akustik inne i klostret så vi gick runt och sjöng "jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig!" Asgött!

Våran resa innehöll verkligen allt! och vi pratade om allt, både riktigt djupa saker och grymt ytliga saker. Men jag minns att vå pratade om det här med kloster. Jag gillar klostertanken, när det gällertt verkligen leva hela sitt liv fullt ut för Gud! Men jag tror inte att man behöver gå i kloster för att göra det. Dessutom tror jag inte att man ska stänga in sig i ett kloster för då har man ju inga människor att berätta om Jesus för. Så jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna gå i kloster. För jag vill verkligen gifta mig! Däremot vill jagatt Jesus ska vara allra viktigast i mitt liv!

DEt var väldigt kallt ute så vi var inne i så många souvenirbutiker som möjligt för att hålla oss varma. Väldigt tråkigt, som sagt, att de till och emd vid ett kloster måste ha massa affärer för att tjäna pengar. Vi var inne i en stor butik där de sålde dukar och grejer Amanda bara " ska vi lägga oss ner på dukarna och sova?" hahah hade nog blivit gryymt uppskattat!! hahah vi skippade det.

Vi satt och pratade en stiund i en annna souvenirbutik. också denna gången om Gud. Minns inte exakt vad vi snackade om men det var nåt riktigt djupt samtalsämne minns jag, tror det var nåt om ärkeänglar. Sen bestämde vi oss för att sätta oss på nåt café. Vi hittade ett vaarmt sköönt café och Ida gick raka vägen upp och tog platser. Men det var väääldigt dyrt så vi kände att det inte var så värt. Vi försökte fjäska lite med dom så att vi kunde få sitta däroch värma oss en stund även fast vi inte köpte nåt. Men de vägrade. Jaha..då var det bara att ropa på Ida och ida vägrade lämna sin plats för "det var så varmt och skönt där."Så det var nog nästan nära att vi åkte på att köpa en liten minikaka för tjugofem spänn eller nåt pga av detta !=) haha men till slut lyckades vi få ner henne. Så det var helt enkelt bara att sitta ute och frysa. Vi satte oss på en bänk nere vid stranden och väntade på bussen.

När vi kom hem till SAn Malou igen gick vi till affären där hjag coh Ida köpte pizzor som vi sedan värmde i micron i det gemensamma köket. Där träffade två helt galna francyskor som sprang runt och absolut bara var tvungna att ha tag i cigg. Sedan kom det fram att det var dem som hade stått och knackat på vår dörr mitt i natten. Okej, klockan var som sagt halv tio men för oss var det natt för vi hade ju gått upp klockan fem. Vad det var som var så viktigt? Jo de skulle absolut ha tag i en pincett! Eeehh..nödvändigt att knacka på vår dörr när vi ligger och sover för en sån sak. Hon skulle säkert bara plocka ögonbrynen eller nåt klockan halv tio en måndagkväll i en liten stad instängda på ett vandrarhem där de enda som kunde se att hon hade några hårstrån för mycket var skolbarnen och vi, men vi låg ju och sov som sagt =) haha aa de var verkligen grymt lustiga asså=) 

 Vi åt i alla fall och vad gjorde vi sen? Jo vi gick och la oss väldigt tidigt för nästa morgon skulle vi gå
upp klockan fem igen wooohooo! =D

LLFUAMJ (Lev livet fullt ut, alltid med Jesus)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0