back in da black

Jaa jag ska nog börja skriva lite här igen.  så nu börjar jag.

Ända sen jag var liten har jag helt seriöst verkligen äälskat att gå till tandläkaren.
Jag tycker verkligen att det är kuul! Men imorse var jag för första gången nervös för att
gå till tandläkaren. Anledningen til detta är att jag inte har använt tandtråd som dom har tjatat
på mig i flera år vilket innebär att hela mitt tandkött är inflammerat=(

Jag tycker att jag har fina tänder och det tycker tandläkarna också..på utsidan.
Men alla vet ju att det är insidan som räknas. Innan jag satte mig i stolen
började jag med att tala om att det är nåt konstigt med tandköttet  och att
jag lovar att börja använda tandtråd. När hon kollade mig i munnen så märkte
man verkligen att de inte var nöjda och de sa massa saker till varandra på tamdläkarspråk
som jag inte fatta, men jag fatta på deras tonfall att det var dåligt.

Alla som har sett mig borsta tänderna vet att jag alltid borstar mina tänder jättenoga
och jättelänge. Anledningen till att tandköttet är så konstigt är ju att jag har slarvat med tandtråden.
Jag försökte förklara det för tandläkarna men de vägrade lyssna
och istället skickade de hem mig med en lapp i handen med en ny tid nästa vecka.

Jag ska till en tandhygienist för att lära mig borsta tänderna. Kuuuuuul.


Kommentarer
Postat av: Emma-Karin

Vad kul att du bloggar!



...mindre kul att gå till tandhygienisten. Jag var där för jämnan när jag var rättså pluttig, och redan då tyckte jag att det var liksom pinsamt. Vilket pucko kan inte lära sig att borsta tänderna, liksom?

Men nu har t.o.m. jag lärt mig, så det måste gå bra för dig! :)

2009-06-05 @ 20:31:10
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0