vad vill jag?

ska börja plugga till hösten. til sjuksköterska. Jag vill absolut INTE bli sjuksköterska!!
meen..tanken är att bli ambulansförare och då måste man bli sjuksköterska först.
Alla som jag har berättat för att jag ska bli ambulansförare har av nån konstig anledning asgavat!!

meen jag kommer klara det! fast ibland blir jag lite osäker. på om jag verkligen klarar
av att se allt hemskt som händer. men jag tror man lär sig att koppla bort det,
Man får tänka så här: om jag hjälper dem kan det hända att de dör ändå men chansen är stor
att de klarar sig. Om jag inte hjälper dem alls kanske chansen är 99 att de dör. I alla fall är de ju mycket större.

Jag har fått lyssna på en del människors problem genom åren och jag tycker verkligen
om när människor ger mig sitt förtroende och delar sina problem med mig.
men även om jag tycker väldigt synd om dem just då och verkligen försöker leva mig in
i hur det känns för dem så är jag bra på att sen när jag inte är med dem koppla bort problemen.
såå..jag tror nog att jag kommer klara det!

träffade en före detta klasskompis mamma idag på jobbet. Hon var och handlade. Så frågade
hon vad jag skulle göra till hösten. När hon fick reda  på att jag skulle bli ambulansförare
så blev hon helt ""vaaa?? åååå nej, inte ambulansförare med de stora resurser som du har. Bli läkare istället. Eller advokat, ingenjör, chef på ett företag vad som helst!"

Ingenjör och chef på ett företag? Nej tack! För tråkigt! Advokat? Njjaa tror inte det.
Läkare? kan jag fundera på fortfarande ibland men om jag ska va ärlig så tror jag nog inte det
faktiskt men jag kan fortfarande va osäker. Och inte blir det bättre av att hon säger så där.

Stod och snackade med vakten eftersom jag stängde idag. Vi pratade också om utbildningar.
Jag sa att jag nog måste börja träna om jag ska bli det. Men vi kom sen fram till
att jag ju faktiskt kan åka med såna som är starka och så kan ju jag ge
order om vad de ska göra. Thaaa boss liksom!  Skiiitbra!! =)

Det får nog faktiskt bli så. Jag har kanske gått på tio friskis pass i hela mitt liv.
sen gillar jag att gå promenader. sen består också min träning av att springa till bussen varenda dag
för det är faktiskt vad jag gör..plus att garva (det är faktiskt motion)

men sport? nää jag suuuger! =) hahah seriöst! minns särskilt en idrottslektion. Vi spelade fotboll.
och tro det eller ej, JAG sköt mål!! Jag bara YEEEES!! sen märkte jag att ingen annan i mitt lag
verkade överdrivet glad för min skull, de borde ju peppat mig eftersom de va  mitt första mål i världshistorien och de visste de.
Såå jag bara "meen hallå, jag gjorde mål ju!" och jag tror det va Angelica hon bara kolla på mig som att
jag va helt lost och bara "aaa  Jossan, jättebra gjort verkligen!  men nästa gång kanske du ska se till att skjuta bollen i RÄTT mål!"

Självmål kallas det jag gjorde. Meen..det va ju iaf ett mål =) hahah

det fanns bara en sport som jag faktiskt alltid gjorde maassa mål på och som jag faktiskt va grym på!
Basket! jag älskade att spela basket och jag va faktiskt grym. Tyvärr spelade vi det ganska sällan.

Sen är det nånting som stört mig genom alla tider. ALLTID när jag gjorde nåt lite bra i nån sport
så kollade läraren ALLTID åt andra hållet!! Verkligen alltid! och ALLTID när jag gjorde nåt
världssämst kollade de självklart rakt på mig!

Jag och min idrottslärare snackar betyg i ettan:


Han: "Josefin jag kommer aldrig få se dig på OS-pallen!"
Jag: "nähä"
Han: "Du är INTE klassens stjärna"
Jag: "Nää"
Han: "men bara för att du är så bra på teorin så ligger du på VG"

Detta är heelt sant! grymt peppande idrottslärare eller hur? =)
men jag gillade faktiskt han ändå. förutom det så va han  bra =)
och jag måste faktiskt få skryta med att han sen i slutet av tvåan när vi väl fick
våra betyg så sa han att han faktiskt funderat på att sätta MVG på mig för att jag va så bra på teorin =)

hahah så det kan jag ju säga till mina patienter att i teorin så vet jag hur man spelar fotboll och lyfter 60 kilostyngder
såå jag kan ju faktiskt pröva att lyfta dig..och funkar inte det så vet jag ju iaf som sagt hur man gör i teorin =) hahha

nä måste nog snart sova. 10-22.15 på coop forum är vad som gäller imorgon =) haha

LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0