passioner

Imorgon är det nyårsafton och äntligen är detta årtiondet slut!! Nu börjar 10-talet wooohoo =D
och eftersom jag nu sitter ensam i ett hus och strax ska ha spa med mig själv med ansiktsmask och pormasksplåster och allt vad det heter så kommer jag antagligen flumma iväg rätt mkt i detta inlägget. Men eftersom det är nytt årtionde snart och allt sånt så tänkte jag nu skriva om mina passioner. Vissa viktigare än andra och de är ej angivna i nån särskild ordning efter hur viktiga de är för mig.


1. JESUS!! Min allra största passion här i livet!! Min största önskan är att alla ska lära känna honom!

2. Sjukhus!! Om jag vann x antal miljoner kronor skulle jag köpa ett sjukhus och fylla det med sjuka människor!! Jag verkligen älskar omvårdnad, sjukdomslära hur kroppen fungerar, att ta hand om människor osv. Jag har en kompis som är sångerska och gör allt för en spelning. Hon sa så här till mig en gång: "Jossan du kan inte förstå hur det är eftersom du inte själv är konstnär!" och nej det kan jag inte. Sen har jag en annan kompis som delar min stora passion för sjukhus. Vi kan prata i timmar om sjukhus, läkarutbildningen och allt som har med det att göra. Folk som inte delar denna passion kan helt enkelt inte förstå oss.

3. Böcker. Älskar böcker!! Samlar på böcker!! Speciellt kristna bra böcker som man kan dela ut till folk.

4. Vitt liv! och med det menar jag att jag önskar att alla och speciellt alla kristna valde att avstå helt från alkohol. Det är asgrymt med ett helt alkoholfritt liv! Ett liv helt utan alkohol är ett väääldigt bra liv! Man behöver aldrig nånsin fundera på vad man dricker och vad man inte dricker när man sätter en nollgräns. Dessutom inger det respekt. Jag får alltid en jättestor respekt för folk som säger att de har valt att avstå helt.

5. Lockigt hår! Jag verkligen ääälskar lockigt hår!! Är väldigt glad över att jag föddes med lockigt hår.

6. Nagellack! Jag älskar nagellack i alla olika sorters färger! Har nästan 40 stycken. Vissa kan inte visa sig utanför huset utan smink. Jag kan inte visa mig utanför huset utan nagellack.

7. Kött! Jag älskar kött! Inget går upp emot en stoor saftig köttbit!! Skulle aldrig klara av att va vegetarian.

8. Popcorn. Helst biopopcorn. Äter popcorn jätteofta.

9. Skidor!! Det är inte mkt som slår den underbara känslan man känner när man åker skidor!

10.Musik! Självklart! Att lyssna på främst men även att spela piano när ingen hör.

11. Filmer om andra världskriget. Älskar att se filmer om andra världskriget!

12. Shopping! Främst kläder. När man är ledsen eller har problem så blir problemen oftast mindre efter att man köpt sig en ny tröja!

13. Skratta!! Få saker i livet är så hemska att man inte kan se nåt litet roligt i det hela som man kan garva åt!

14. Resa!!

15. Minicooprar! När jag ser en minicooper känner jag likadant som du känner när du träffar hon eller han med stort h!


Jaa nu får jag väl gå och testa de där pormaskplåstren då!
Ha en grymt ku nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År!!!


LLFUAMJ




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0