homosexuell lr?

Det är söndag och ganska sent. Jag har ångest och kan inte sova.
Vad gör man då? Joo man får helt enkelt ta och peppa upp sig sjäv genom  att tänka på nåt riktigt riktigt roligt! och det är vad jag gör nu. ni kommer inte fatta men det va aaaaaskuuuul enligt mig och min kund.

Det började med att jag satt i lunchrummet på Coop och läste en artikel om regnbågsbarn. Ja så kallades dessa barn som har homosexuella föräldrar, asså bor med två pappor eller två mammor och de fick då alltså gå på ett speciellt dagis som kallades regnbågen. Dessa homosexuella föräldrar tyckte att istället för att fråga en man "har du en fru?" eller fråga en kvinna "har du en man?" så skulle man istället fråga "har du en partner?" 
En parentes som jag tänkt på är att jag tycker att det är väldigt konstigt att man vill att dessa barn ska behandlas som alla andra samtidigt som man sätter dem i ett speciellt dagis. Mycket konstigt. 

Men iaf jag frågar alltid en kvinna "har du en man?" och en man "har du en fru?" och det kommer jag nog alltid att göra eftersom det är det som jag anser, det naturliga.

En dag när jag jobbade i kundtjänst skulle jag hjälpa en kund, en man i typ 40årsåldern  att skaffa ett medmerakort (typ icakort fast på coop) så då hjälpte jag han med att fylla i papper med hans namn, adress osv. sen går det även att skaffa kort till övriga familjemedlemmar och koppla sammna korten så att man samlar poäng ihop och det ville han göra.

Fråga mig inte varför för jag har ingen aning men just när jag stod där så kom jag att tänka på den här artikeln jag hade läst. och innan jag hann tänka efter kollade jag upp på honom med ett leende och frågar "är det en kvinna du bor ihop med?" I några sekunder står han bara och tittar på mig och sen börjar han asgarva och han garvar och garvar och garvar och kan inte sluta. mellan skrattanfallen lyckas han få fram "tror du att jag är bög eller?" och han garvar så mkt så då börjar jag också garva. Så vi garvar ett tag och när jag garvat klart försöker jag förklara det här med artikeln. Jag är inte helt säker på att han förstod. Men han och hans FRU fick varsitt kort iaf och han garvade fortfarande när han gick därifrån.


aaaaa det va rätt hemskt då fast ändå aaaaskuuuul!


LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0