tjoohoo och en appenis?

Inte jätteaktiv just nu men ska nog försöka bli det för är sjukt kul att gå tillbaka sen och kolla vad man skrev för ett år sen osv. Jag har skriftlig tenta på fredag. På torsdag har jag mikroskopieringstenta då får vi fem okända vävnader så ska vi säga vad det är för vävnad. Inte så lätt som man kan tro. Men ganska kul måste jag ju säga att det är. Histologi är min absoluta favoritkurs hitills!

Men min undring för dagen är varför vi ska veta hur en appenis ser ut i mikroskopet? Visst, om vävnaden ser ungefär likadan ut som i människans så kan jag förstå men den ser HELT annorlunda ut! Vi ska bli läkare, inte veterinärer. Jag menar, vi har ju inte tusen andra viktigare vävnader att lära oss.


=D




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0