MCB

MCB-Molekylär cellbiologi. Älska denna fantastiska kurs! Har en föreläsare som vi haft MKT! han använder supersvåra termer och jag går från hans föreläsningar och kan inte sammanfatta nåt av vad han har pratat om! och alla andra känner samma sak. En gång stod han och pratade om en grej som jag för en gångs skull fattade (jag hade läst det på sjuksköterskeutbildningen) men skillnaden var att föreläsaren på sskutbildningen förklarade det bra! Ja han gör saker som egentligen inte är särskilt komplicerade till mkt mer komplicerat än vad det är. Allt är verkligen en enda soppa! Denna man är typ Sveriges topp3 med det han håller på med. Men jag måste nog också säga att han lär ju vara Sveriges topp3 på sämsta föreläsare. Man kan ju inte ha allt liksom.

Så då får man sätta sig ner med de väldigt tunga böckerna..tar sån tid! Men nu börjar jag komma in i det. och jag kommer inte få nåt jullov för vi har tenta 12 januari. men jag måste faktiskt erkänna att de dagarna vi inte har den föreläsaren och när jag väl sätter mig ner så är MCB faktiskt ganska kul! =)


så har vi dugga imorgon. varför blir det alltid så att "ååå om jag bara hade en enda dag till!" så jag får väl sitta inatt. men det är mysigt för jag har tänt min adventsljusstake =)


sen saknar jag Borås!!



LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Borås saknar dig med!

2010-11-25 @ 09:14:04
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0