Följ mig!

Pastorn i korskyrkan i Borås Michael Nilsson bloggar http://eftertankar.micaelnilsson.com/ och jag hittade denna bild och text som följer nedan på hans blogg. Jag tyckte verkligen det var så fint skrivet så jag var bara tvungen att kopiera. Jag har ingen aning om ifall det är han själv som har skrivit det eller om han tagit det från någon annan. Det är dock väldigt sant!!








Jesus säger: - Följ mig!

När han säger det menar han: - Följ mig, varje dag, och hela livet.

Vägen vi kommer att gå tillsammans kommer att ta dig till fantastiska höjder med vackra vyer över underbara landskap.

Tillsammans kommer vi att gå längs stränder som vätter mot havet och oändligheten.

Jag kommer att ta dig till städer och byar, slätter och fält.

Men vi kommer också att behöva ta oss genom trånga passager och farliga bergspass.

Tillsammans kommer vi att gå genom dödskuggans dal och genom sorgens dimhöljda raviner.

Vi ska tillsammans gå genom din ungdomstid.

Jag ska följa dig som din bestman uppför altargången den dag du gifter dig.

Jag ska vara med dig när du håller dina nyfödda barn i din famn.

Jag ska gå med dig uppför medelålderns sluttningar och nedför ålderdomens smala stig.

Jag ska sitta vid din sida när du drar dina sista andetag.

Jag ska hålla din hand den dag du dör.

Jag ska följa dig till den sista vilan när du sänks ner i djupet och jorden täcker dig,

och när dina nära sagt sitt sista farväl och inte kan följa dig längre

ska jag fatta din hand igen och leda dig ut i solljuset

och in i Riket utan sorg och död.

Jag ska aldrig lämna dig!

Om du följer mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0