husfar =)

På studenthemmet där jag bor ingår det i hyran frukost och ett mål lagad mat varje vardag i en matsal. Lyx!
Det är en anställd kock som lagar maten men sen är det också en anställd husfar som fixar frukosten varje morgon och lite andra saker. Han bor på hemmet i en lägenhet med sin fru. Han är gammal pastor och typ sextio år.

Frukosten serveras mellan klockan 7-9.30. Ibland om jag har jättelång sovmorgon och behöver sova så går jag upp och lagar frukost själv sen när jag vaknar. Det gjorde jag häromdagen. och sen ganska långt in på förmiddagen när jag ska till skolan så går jag in i matsalen för att hämta min matlåda. och då möter jag honom och han frågar mig "slarvar du med frukosten?" Nej jag har ätit frukost, svarar jag. "Har du det? Jag såg dig inte här imorse" säger husfar. Jag förklarade att jag tagit sovmorgon och gjort frukost själv. "Ja det är bra!" säger han då.

Det bor ändå hundra pers på hemmet. och han märkte att jag inte hade varit och ätit frukost. Ååå där blev jag glad! Verkligen vardagsglädje! =D




LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0