jag ljuger så bra

En sak som jag har tänkt på är att jag är så grymt bra på att ljuga för mig själv!! Jag är till och med så bra på det att jag själv nästan tror på mina lögner ända tills sanningen blir så uppenbar att inte ens den bästa lögnen kan dölja den.


Är det något prov som man vet att det har gått dåligt på så är det bara att slänga ihop en lögn: "alla andra kan ju faktiskt ha räknat fel! För du räknade säkert helt rätt!"


När jag var sexton år och jättegärna ville vara med i ett luciatåg kom lögnen fram: "Du sjunger ju faktiskt inte så illa ändå! Om du bara finslipar lite på vissa toner så kommer du bli riktigt grym på att sjunga en dag!"



När man är intresserad av en kille som inte visar minsta lilla tecken på intresse är det bara att plocka fram lögnen igen: "Han ÄR ju egentligen intresserad! Han är bara lite för blyg för att visa det helt enkelt!"






LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0