lucky daay

Imorse blev jag inte väckt av några ljud utan jag fick sova ut och vaknade därmed pigg!! =D
Jag har gjort klart (nästan) mitt ena idrottsarbete och kommit en bit på väg med mitt andra
och jag har varit ute och sprungit

Alla borde egentligen ut och springa för man känner sig så grymt duktig efter det och man går omkring och är så grymt stolt över sig själv resten av dagen!! löpning gör en verkligen rätt egoboosted :)

men imorse hände en läskig grej! När jag hade vaknat gick jag upp och skulle äta frukost och jag tänkte att lite rostat bröd skulle ju va gott. Så jag satte i sladden till brödrosten men såg ingen glöd i den. (vilket det inte skulle va fick jag reda på senare) Jag stack ner fingret i brödrosten och det var inte varmt. Jag väntade en stund men inget hände. Jag tryckte ner spaken som man ska trycka ner när man lagt i brödet men det kom ingen glöd då heller. Det måste vara något fel på brödrosten tänkte jag och stack ner fingret för att känna. jag är inte dum utan bara oteknisk och dessutom stack jag bara ner fingret utan att tänka mig för. och jag vet inte vad som hände men det typ small till och hela jag ryckte till och det var inte för att det var varmt. Det kändes inte riktigt som att få en elstöt heller. Men det var en grymt obehaglig känsla. och efter det stod jag bara helt chockad men samtidigt förundrad och lycklig över att jag levde! Okej det var säkert inte livshotande men just då kändes det så. Säkringen gick iaf och vi hade ingen ström i hela huset. Så jag fick leva i mörkret utan el i två timmar ända tills mamma och pappa kom hem och kunde fixa till det.

Så idag har jag lärt mig mycket, nämligen att aldrig sticka ner fingret i en brödrost för att se om den fungerar. Man ska aldrig sticka in fingrarna i nåt som har med el att göra överhuvudtaget. Men jag tänkte inte på att det var el, jag tänkte på att det var värme, som en spisplatta eller ett strykjärn typ.




LLFUAMJ





Kommentarer
Postat av: Kajsa

Man ska inte prova om strykjärn eller spisplatta fungerar genom att lägga fingrarna på dem!!!

2010-03-29 @ 22:23:38
URL: http://whythis.blogg.se/
Postat av: Bella

Och man ska inte lägga in folie i en mikro. Det lärde jag mig den hårda vägen. Mikro och vanlig ugn fungerar tydligen inte likadant i det avseendet...

2010-03-30 @ 19:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0