Väldigt intressant dag!

Idag har vi pratat om döden hela dagen i skolan. Väldigt givande faktiskt! På eftermiddagen hade vi en begravningsentreprenör på besök och först tänkte man att "ska detta va nödvändigt sånt har man hört så många gånger" Men jag lärde mig en hel del nytt och det var så väldigt bra! Begravningsentreprenören var så grymt bra och rolig och ja, som jag och en klasskompis sa till varandra så var han en sån man som man skulle gifta sig med!

Han berättade om sitt jobb och så föreläste han om vad vi som sjuksköterskor ska tänka på när vi tar hand om döende eller döda personer och deras anhöriga. Han berättade även om en del begravningar han varit på som blivit väldigt personliga och när han berättade om en sjuårig flickas begravning så var det några i klassen som grät och jag själv fick verkligen kämpa för att hålla tårarna borta. Jag skulle verkligen vilja berätta om hennes begravning men jag låter bli eftersom jag inte är säker på att jag får göra det.

Han fick jobbet att låta så intressant att jag nästan funderar på att sadla om och bli begravningsentreprenör, men bara nästan ;) Men däremot fick han mig att börja fundera på att bli barnsjuksköterska, säkert grymt tungt men väldigt givande! aa vi får se.

Sen måste jag bara berätta om en så grymt rolig sak som han berättade om när han skulle ha hand om en minnesstund på ett dagis. Han hade precis parkerat  och klivit ur bilen utanför dagiset. På sig hade han en svart kostym och en lång svart rock och i händerna bar han två långa ljusstakar som han skulle tända under minnesstunden. När han kom gående förbi gungorna där två barn sitter och gungar så pekar det ena barnet på honom och säger till det andra barnet: "Titta! Där kommer djävulen!"

hahahaha barn är verkligen för härliga!


LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0