blir så irriterad!

Är det något jag blir irriterad på så är det folk som säger "men vad skönt för dig att du har ett mål och att du vet vad du vill göra! tänk de som inte har en aning om vad de vill göra"

Kan nog säga att det är minst lika frustrerande att veta vad man vill göra men inte få göra det, som att inte alls veta vad man vill göra.

Sen blir jag också irriterad på alla klyschor "Gör din dröm till verklighet! Kämpa på så kommer du uppnå den!"

Det stämmer heller inte alltid. Bara för att man har en dröm så betyder inte det att jag kommer att uppnå den. Jag har kämpat under alla mina skolår och gjort allt jag kan. Men min dröm kan ändå inte uppnås därför att mitt liv ligger i andras händer. Jag har gjort allt jag kan och det räcker ändå inte. För nu har politikerna i Sverige ändrat reglerna.

Jag kan ljuga för mig själv och lyckas riktigt bra med att få mig själv att tro att jag nöjer mig med det jag gör. Men så kommer det någon (det har varit flera) och genomskådar alla mina lögner och då inser jag själv att jag bara håller på och ljuger för mig själv därför att jag gör det för att underlätta för mig själv för stunden eftersom det helt enkelt inte finns någon lösning.

Gud kan göra under jag tror verkligen det. Men allt beror ju på om han vill. Han ser ju längre än mig och vet vad som är bäst för mig. Men jag tycker att om han ser att det inte är bra så borde han ta bort min dröm genast och få mig att inse att jag nöjer mig med det jag gör och att jag kan känna att jag verkligen gör det så att jag slipper ljuga för mig själv. Men nu har jag bestämt mig för att jag ska inte skriva ett ord mer om detta eller tänka en tanke mer på detta utan bara leva där jag är.


Men anledningen till detta dystra inlägg är att jag kom precis på att jag hade glömt att räkna med mitt VG i idrott (det räknas inte med i sverige) vilket betyder att istället för att ha alla de 68 poäng som behövs för att komma in i Norge så har jag bara 64.

Det var ju vääääldigt synd för mig eftersom de bästa läkarna ju faktiskt är de som gör tio mål i fotboll under en match och som springer 400 meter på en viss tid och inte att förglömma; de som faktiskt vet hur man håller racket rätt när man spelar badminton (det visste tydligen inte jag, enligt min idrottslärare)



LLFUAMJ


Kommentarer
Postat av: Mariusann

Very interesting & professional site. You done great work.

2010-12-14 @ 10:18:02
URL: http://mariusann.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0