tjuvar

tjoohoo!!

ska jobba på coop idag också! Men vi stänger klockan 17 så det är rätt lugnt. Men det är helt galet vad folk stjäl!! Vi har ju privatväktare som går omkring i butiken och nästan varje gång tar de någon som har stulit. Igår när jag satt i kassan kommer en man med famnen full med öl och bara går rätt ut! Jag höll ju på i kassan så kunde inte springa därifrån. Dessutom kanske det var pantburkar? Det är svårt att veta vad man ska göra ibland asså..

Dessutom är jag ganska försiktig med sånt efter en ganska pinsam incident förra sommaren. Men grymt kul var det ändå. I kundjänst har vi en grind vi öppnar för dem som inte har handlat nåt och vill gå ut. Så jag öppnade grinden för en man samtidigt som jag höll på med en annan kund. Så kommer en kund fram till mig och säger att mannen jag nyss släppte ut hade en kasse FULL med varor. Jag visste inte vad jag skulle göra men så bad jag min kollega som stod nere vid cigarettmaskinen att ta hand om kundtjänst och så rusade jag efter den här mannen ut på parkeringen och ropade "hallå vänta!" Han kunde ingen svenska så på engelska bad jag att få titta i hans kasse där han hade ett paket kött och en duschcreme och inget kvitto hade han. Varorna hade han köpt på ica sa han och dom låg i en icapåse. Strängt sa jag till honom att följa med in i affären igen så det gjorde han. så skulle jag kolla om varorna gick in i kassan och tvålen gjorde inte det så antagligen var den inte från coop. Köttet gick in i kassan men det köttet finns på ica också så det kunde lika väl vart därifrån. Så jag fick ringa min chef som sa att det var bara att släppa honom eftersom att vi inte visste någonting.

Några dagar senare är han inne och handlar igen och så fort han får syn på mig kommer han fram, brister han ut i ett asgarv och säger "laaaast time! Remember?" "Yes I do!" så garvar vi tillsammans. Magkänslan säger att han faktiskt var ärlig. Om det var så så tur för mig att han såg det roliga i det men oavsett grymt trögt att gå in på coop med varor man köpt på ica och inte ha kvitto med sig!


Ha en trevlig midsommar allihopa!! =D



LLFUAMJ


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Snygg personal de har på Coop idag. :)

2010-06-25 @ 14:09:19
URL: http://whythis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0