möhippa och problemet med jordgubbstårtan

Igår hade vi möhippa för Johanna! vi väckte henne klockan sju på morgonen och hon blev verkligen överraskad! så åkte vi ut till almenäs där hon fick tvätta håret i sjön och så åt vi frukost därute. Hon fick åka kundvagn på city och få folk att skjutsa henne till olika varor i affären och ge henne dem. Sen fick hon utmana folk i marshmallowsätartävling, hoppa säck, hon fick byta till sig en chokladkaka mot en kaffe osv. Det roliga var att henrik (inte killen hon ska gifta sig med) hade svensexa på knalleland samtidigt så han stod och spelade gitarr och sjöng för folk, så när Johanna hade ögonbindeln på ställde vi henne bredvid honom och sen tog vi av henne bindeln och då hade hon ju inget annat val än att sjunga tillsammans med henrik. Det var grymt och det var faktiskt mkt folk som stannade och tittade. haha Sen spelade vi laserdome. På kvällen badade vi, grillade och åt jordgubbstårta. Det var grymt kul så jag hoppas att hon är nöjd =)


Det var jag som hade bakat tårtor och det blev en tårta över. Så idag hade jag verkligen problem. Mamma och pappa åkte på semester i förmiddags och de lovade mig imorse att äta lite tårta innan de åkte, men när jag kom hem och öppnade kylskåpet stod hela tårtan kvar. Johanna är inte hemma och jag åker bort om en timme och kommer inte hem förrän på tisdag och då är tårtan förstörd. Det är tråkigt att slänga den och jag hinner inte bjuda hem någon på tårta.


Så då kom jag på den geniala idén! Jag såg att grannarna satt ute i trädgården så då passade jag på att bjuda dem på tårta och de blev jätteglada! =D




LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0