lustigt folk!!

Fick ett brev från Göteborgs universitet idag med schema för de första två veckorna. Aaaa jag är SÅ nervös men SÅ taggad!! =D börjar den 30 augusti så jag får lika långt sommarlov som om jag hade gått kvar på sjuksköterskeutbildningen..nice!

Har jobbat ikväll och folk tror verkligen att man kan ALLT! till och med saker som inte alls har med coop eller arbetet att göra. Ibland får man bära ut deras varor till bilen. En annan gång fick jag sitta i typ tjugo minuter och leta efter en kunds släkting på internet som hon behövde telefonnumret till, för att sedan kunna ringa och prata med denna släkting från kundtjänsts telefon i typ en kvart...eeeh.

Idag kommer det en dam fram till mig och vill ha hjälp med att ta bort en fästing från hennes hund..ännu mer eeeeeh! Coop är en mataffär och ingen djurpark. Så här gick det till:

Kund: Hej! Jag undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig att plocka bort en fästing från min hund, jag har honom ute i bilen.
Jag: Plocka bort en fästing från din hund!? nej det kan jag nog inte hjälpa till med!
Kund: Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig?
Jag: nej det gör det nog inte tyvärr.

En stund senare kommer kunden tillbaka och frågar IGEN!! "Finns det verkligen ingen här som kan hjälpa mig att hålla hunden!"
Jag: "nej tyvärr inte.
Hon: Men det borde väl finnas någon här som kan sånt. Någon här borde väl ha hund!
Jag: Nej tyvärr kan vi inte hjälpa dig med detta, har du ingen vän som kan hjälpa dig?"
Kund: Min granne hjälpte mig sist men hon blev biten så jag behöver någon som kan. Du kan säkert sånt!
Jag: tyvärr kan jag inte sånt. Du får väl åka till nån veterinär eller nåt..

Det var tio min kvar tills vi stängde, jag har ett jobb att sköta och jag vägrar ta i en hund som bits. Jag kan inte fatta vilken planet man kommer ifrån om man tar med hunden och åker till Coop om man har problem med den!

Aaa det finns verkligen så mycket lustigt folk!




LLFUAMJ



Kommentarer
Postat av: C.

...man kan ju tänka att de skulle gått in på zooaffären strax intill istället, om de hade tänkt sig för, eller?

2010-07-19 @ 09:14:45
URL: http://metalpastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0