vattkoppor och den högsta sanningen

Håller som sagt på med bakterier och virus i skolan. och jag måste säga att jag var helt seriös när jag sa att man ska betrakta allt blod som smittsamt och inte få på sig det!
Idag berättade vår föreläsare om vattkoppor. Om man är barn och får det är det ofarligt om man inte behandlas för blodcancer eller någon annan farlig sjukdom. Om det är ngt barn som behandlas för en farlig sjukdom så informeras hela skolan. Om man får vattenkoppor som vuxen kan man få utslag på insidan av kroppen och på lungorna vilket kan bli väldigt farligt. Så därför är det bra att ha fått vattkoppor som barn. så sa hon.

och nu tänker jag ge ett litet tips Inte föreläsarens utan mitt egna tips som jag kom på själv: Om man har barn eller kommer skaffa i framtiden som får vattkoppor som kanske inte syns så tydligt och det inte går några elever med livshotande sjukdomar på skolan, så skicka iväg dem till skolan och låt dem smitta ner allihopa! På så sätt kommer många fler ha haft det som barn och inte riskera att få de allvarligare symptomen om de får det som vuxen. Så tycker iaf jag! =)


Sen är det en sak som jag har tänkt lite extra på det senaste. Jag tror verkligen att Jesus är enda vägen till Gud. Jag tror att det är jätteviktigt att varje dag leva nära Jesus för jag tror att vi är inne i sista tiden innan Jesus kommer tillbaka och att grymt hårda tider väntar inan han kommer tillbaka!
I en bok vi läste i skolan som hette vetenskapsteori för nybörjare så stod det att vetenskapen ständigt går framåt. Det stod att det som är sant idag inte kommer att vara sant imorgon. Jag håller inte med om detta. Jag tror att Jesus är den högsta sanningen och att den sanningen alltid kommer att va den högsta sanningen! Jag tror att det liksom finns inlagt i oss att vilja ha reda på en sanning som är den högsta och sokm vi vet alltid kommer att bestå. Vi människor strävar ju ständigt efter att ta reda på hur saker och ting egentligen förhåller sig!

En sak som jag tror är grymt farligt är att det finns så grymt många villoläror som är snarlika denna högsta sanning. Det finns säkert t.o.m villoläror som talar om Jesus, att han är god osv. Därför tror jag att det är viktigt att se upp och vara vaken. Det är så grymt viktigt att man alltid går till bibeln och kollar om det man håller på med/tror på egentligen stämmer överens med Guds ord!!



LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Heja Jossan!



...och ang. vattkoppor - vi var och hälsade på kompisar som hade det för att barnen skulle få det för ett par år sedan. Det var inte helt lätt att förklara för barnen att vi ville att de skulle bli sjuka, och att sedan, när de var sjuka, förklara varför det var bra... Men nu är det gjort och ur världen! Gött!

2010-01-27 @ 21:23:12
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0