Nyår, coopgarv och ebba

Igår var det nyårsafton och det firades med nyårsfest i pingstkyrkan! Mycket mycket trevligt och roligt! Åt trerätters middag aasgod mat! Hade speedejting, dansade, kollade på raketer och bara umgicks! Väldigt lyckat !Mkt creds till tjejerna som ordnade det!

Har jobbat både igår och idag och ska även jobba i helgen. På coop händer det nästan alltid nåt kul. Igår stängde vi klockan fem eftersom det var nyårsafton. Innan vi stänger brukar vi ropa i högtalaren att nu är klockan så här mycket och vi stänger om tio minuter typ. Dock brukar vi ju ropa 21.50 eftersom vi stänger tio men igår skulle det bli 16.50. Jag och Isabel stod i shop express (självscanningsdisken sista timmen) Jasna började ropa från kundtjänst redan vid halv fem. När klockan var tio i fem så ropade hon att nu stänger vi om tio minuter. Jag hörde inte att hon ropade och såg en kund komma in med en aaasfet kundvagn redo att storhandla typ. Så jag kände att nu är det dax att ropa så strax efter att hon ropat som jag ju inte hörde att hon hade gjort så ropar jag i högtalaren "Ett kundmeddelande klockan är nu 21.50..sen kom jag på att det var fel så då blev jag tyst. Sen börjar jag ropa igen "Ett kundmeddelande klockan är nu 16.50.." Men vid det laget kollar alla kassörskor i kassorna runt omkring på mig och asgarvar och Isabel har satt sig på huk bakom disken och asgarvar så då börjar jag också garva så där sitter vi bakom disken och aaaasgarvar!! Gryyymt pinsamt!! Så så här blev det alltså:

Jasna ropar: "Ett kundmeddelande klockan är nu 16.50 och idag stänger Coop forum 17.00, om tio minuter"

strax senare ropar jag: Ett kundmeddelande klockan är nu 21.50..tystnad

lite senare ropar jag igen "Ett kundmeddelande klockan är nu 16.50..sen låter det bara konstigt av kvävt garv och sen tystnad

verkligen aspinsamt ville bara sjunka genom golvet men det va samtidigt askuuuuul !!

Sen idag kommer en afrikansk kille på typ 18-19 år till mig i kundtjänst och vill spela. Man måste ha leg så jag frågade han om det och han hade inte det med sig så jag sa att han inte fick spela. Det var inte så mkt mer med det. Han frågar ut mig lite om hur man får jobb på coop, hur länge jag jobbat där osv. Vid entrén har vi lappar där det står min idé på där man kan skriva förslag om förbättringar. Ett t ag senare kommer han till mig med en sån lapp och säger heelt allvarligt inte alls på skämt: " Jag skulle vilja lämna in min idé" så ger han mig en lapp och går därifrån. På lappen hade han skrivit "Jag tycker det är jobbigt att gå runt med leg"

seriööööööööst!!  det finns verkligen mkt lustigt folk. hahahaha


På min matta i mitt rum ligger just nu en väldigt hårig och söt bebis! Jaa Ebba sover hos mig inatt! Myyyyyys! (En hund jag ska passa)


sen tycker jag verkligen att ni ska läsa tidningen extra noga imorgon! ;)


LLFUAMJ




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0