nu fattar jag!

Jag har som de flesta andra alltid hatat krig! Det jag heller inte har fattat är hur kristna människor har kunnat göra lumpen. Hur de kan vilja lära sig att döda och va beredd på att gå ut i krig och döda. Varför inte resonera istället för att skjuta på varandra har jag tänkt. Jag läste nånstans nån gång en som uttryckte sig att "ibland kan krig vara enda lösningen" Jag höll definitivt inte med!

Men nu har jag läst en bok. Jag är inte sån som ändrar tankar och åsikter efter varje ny grej jag läser och hör. Jag tror inte heller på allting jag läser och hör. Men efter att ha läst den här boken har jag nog faktiskt ändrat inställning. Självklart vill jag inte ha krig eller att folk ska bli dödade.

Men nu kan jag förstå de kristna som gör lumpen. Jag tycker inte längre att det bara är dumt att gå ut i krig utan istället grymt modigt! Jag kan till och med förstå att Gud kanske kan stödja kristna soldater i deras arbete. Inte för att han gillar krig men för att krig ibland kan va nödvändigt och till och med den enda lösningen och för att soldaterna gör mycket bra saker!! Jag kan för lite om sånt här så jag kan egentligen inte uttala mig om saken, men jag iaf fått lite nya tankar om krig.


aa ville bara säga detta denna fredagsmorgon på tal om ingenting.



LLFUAMJ

Kommentarer
Postat av: E-K

Vad har du läst för bok?

2010-02-28 @ 16:52:09
URL: http://emmakaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0