leg och varm choklad

Det är ju jul så jag kan bjuda lite på mig själv. Idag var jag på ett café och skulle köpa varm choklad. Innan jag beställde läste jag en skylt som satt på kassapparaten där det stod "Alla under 20 som köper alkohol måste visa leg" sen blir det så här:

Expediten: Hej!
Jag: Hej jag skulle vilja ha en varm choklad tack!
Expediten går och gör i ordning chokladen, kommer med den, jag räcker fram mitt VISAkort varpå expediten säger "legitimation tack"!
Jag: Va?! Legitimation till varm choklad?!
Expediten tittar på sig som om jag var från en annan planet och säger " ja asså för VISAkortet"

haha snacka om att jag kände mig dum. Men jag var ju så inne i den där skylten med alkoholen så jag hade inte en tanke på nåt annat.




LLFUAMJ

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0