smink

Sitter här i min ensamhet och dricker varm oboy.

Min bildlärare som jag hade på högstadiet är typ nån smink- och hudvårdsrådgivare. Hon ska göra ett typ album med före och efterbilder och hon frågade om jag ville komma hem till henne i gbg och ställa upp så det gjorde jag och därmed fick jag en gratis sminkkurs. Det var lite annorlunda för jag fick själv sminka medan hon satt bredvid och sa hur jag skulle göra. Grymt nyttigt för mig som aldrig sminkar mig med undantag för lite eyeliner. Lite mascara kan jag ta på vid finare tillfällen som skolfotograferingar och bröllop. Men det var kul.

Sen gjorde jag missen att gå på fel buss vilket ledde till att jag fick sitta en timme på stationen och vänta. Men jag fick en guidetur i gbg iaf. Busschauffören var trevlig men heelt konstig! Vi började snacka och han frågade var jag kom ifrån och så pratade vi lite om gbg och borås. Sen helt plötsligt ropar han ut i micken "Hör upp vi har boråsare här! Det kommer boråsare till göteborgskalaset för att suupa. fast denna boråsaren vi har här är nykter! Hör upp alla det sitter en boråsare här!" aa man skulle ju kunna undra hur nykter han var själv egentligen..


Lägger upp bilderna. Inga särskilt smickrande bilder men jag bjuder på det. Den översta bilden är jag helt osminkad på och på den nedersta bilden är jag sminkad.



LLFUAMJ


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0