skövdebesök och pinsamheter

Känner mig lite småkonstig i kroppen och huvet. Så det får tyvärr bli en hemmakväll ikväll..tråkigt =(

Min morfar är sjuk och ligger på sjukhus. Så idag tog jag därför tåget upp till Skövde för att hälsa på. och något var fel. Det är gamla och sjuka människor som hamnar på sjukhus. Inte min snart 85-åriga morfar. Han är inte gammal och inte sjuk. Han ska inte ligga på sjukhus han ska va hemma och vara pigg för det har han alltid varit. Dessutom är det inte jag som ska komma till sjukhuset för att besöka anhöriga. Nej nej, det är JAG som tar hand om de sjuka.

Sen skämde jag ju ut mig idag med. Jag brukar ändå inte tycka att så mkt är pinsamt egentligen men det här var pinsamt. Igår var jag i gbg och köpte en ny skinnjacka. och imorse när jag skulle ta bussen in till stan hade jag lite bråttom (som vanligt) så jag tog skinnjackan och satte på mig den lite snabbt och så rusade jag till bussen. Jag gick genom hela stan till centralen, kollade in min spegelbild i en del skyltfönster för jag var verkligen helnöjd med min jacka! sen väntade jag på tåget, gick på och åkte tåget och gick av i herrljunga för att byta tåg. Så står jag där på herrljunga station och väntar och det är masa folk runt omkring mig. Helt plötsligt kommer det fram en man:

mannen: "eeeeh, ja egentligen har ju inte jag med detta att göra meeen..jag vill bara tala om att din prislapp sitter kvar på jackan!"
Mycket riktigt, prislappen hänger kvar VÄL SYNLIG tillsammans med den lilla plastpåsen med extraknappar man alltid får med. och så har jag gått typ halva dagen! Jag ville bara sjunka genom jorden men det gick ju inte så jag kopplar på mina skådespelartalanger och försöker verka någorlunda oberörd:
Jag: "Hehe jaa så kan det gå duuu, du förstår att jag vill så gärna skylta med vad den kostar"

Lite som snubbarna på mammas jobb. De köper svindyra märkeskostymer och så hänger de upp dem ut och in på för att alla ska se märket. Men min jacka var inte dyr. Det var inte ens äkta skinn, kostade 350 spänn och var från gina tricot.




LLFUAMJ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0