shopping och prutning

Den senaste tiden har jag handlat såå sjuukt mkt kläder och skor som jag inte behöver! Här är mina ursäkter till varför jag har varit tvungen att handla så mycket:

1. Jag har kommit in på läkarutbildningen så jag är värd att köpa mig själv lite presenter
2. Vet av erfarenhet att när skolan sätter igång har man inte lika mkt tid till att springa i affärer vilket innebär att jag inte kommer handla mer under hösten
3. Jag måste vara snygg när jag börjar i en ny klass
4. Allt jag köpt har varit på REA!! =D


visst har jag handlat mkt men det jag handlat har varit sjukt billigt men samtidigt väldigt snyggt! Sen får man också va bra på att pruta. Jag hittade en jättefin sommarklänning idag på torget och så här gick det till. Läs och lär!! ;)

Jag: Vad kostar den här?
Säljaren: 150 kronor det är mkt bra kvalité!
Jag: Jag köper den om jag får den för 100!
Säljaren: du får den för 140 kr!
Jag: 110 kronor
Säljaren: 140!
Jag: 110 kronor så köper jag den direkt får jag den för 120 kr måste jag fundera
Han: Det här är inte rättvist. det är väldigt bra kvalité (det var det faktiskt) jag kan inte sänka mer än till 120
Jag: Okej jag förstår. Jag får fundera lite.

jag går och funderar och bestämmer mig sen för att slå till så jag går tillbaka.

Jag: Jag måste veta hur den sitter, får jag prova den?
jag sätter på mig den.
Jag: den här är lite för stor där bak.
Säljarens kompis: Du är jättevacker! Kolla hur bra den sitter
Jag: nej det gör den inte! den är lite för stor där bak
Säljarens kompis: det är bara att sy in.
Jag: nej det är det inte för jag kan inte sy
Säljarens kompis: Men med ett skärp till blir det snyggt! (han går och hämtar ett jättesnyggt skärp och åå vad snyggt det blir).
Jag: men jag ska inte behöva gå och köpa ett skärp också om jag ska ha klänningen
Säljarens kompis: Du får båda för 170 kronor
Jag: Nej för han (jag pekar på säljaren) lovade mig att jag skulle köpa klänningen för 120 kronor och ska jag köpa den ska jag inte behöva köpa ett skärp också för att kunna ha den
 så jag ska ha klänningen och skärpet för 130 kr
Säljarens kompis: Nej det kan du inte mena!
Jag: 130 kronor!
Säljarens kompis: okej då..
Jag ger säljaren en hundring och två tjugolappar.
Säljaren: det blir jämnt så!
Jag: nej jag ska ha tio kronor tillbaka! Du lovade mig.
Han: okej.


Så jag gick därifrån med en klänning och ett skärp för 130 kronor när endast klänningen skulle kostat 150.
Jag var nöjd..säljaren var det inte =P



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0