ruling the time

Våran köksklocka har alltid gått lite före alla andra klockor. Det har varit perfekt! Mamma och pappa har dock ändå alltid litat på den klockan så när klockan varit kvart i och jag börjar jobba klockan hel har de varit på gränsen till hysteriska "du måste komma i tid till jobbet!" men om jag gick ut till bilen när köksklockan stod på kvart i så var bilklockan tjugo i och när jag kom fram till coop var klockan precis hel men jag kunde ändå lugnt gå in i butiken för att byta om för klockorna på coop var nämligen då bara fem i. Helt perfekt!

och om jag åkte buss så visste jag exakt när jag behövde gå ut för att slippa vänta på bussen men ändå hinna.

men så tog batteriet på klockan slut och pappa bytte det och nu går den klockan som alla andra klockor. och det glömde jag bort så imorse missade jag bussen. Bäst som jag stod och pratade med chefen i telefon om min lilla miss så kom det helt oväntat en buss som avgick bara en kvart senare så då kunde jag ju säga till chefen att jag nog skulle hinna ändå. Jag sa till busschauffören att "härligt då kommer jag ändå va på coop klockan åtta då jag börjar" han bara tittade på mig och sa att "det hinner du aaaldrig till!" Men visst hann jag. Jag hann till och med borsta tänderna innan och prick klockan åtta var jag nere i butiken. Lucky me.



LLFUAMJ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0