nedräkning osv

Ja nu är det bara fem dagar kvar innan jag börjar på läkarutbildningen. och jag börjar förstå mer vad innebörden i påståendet skräckblandad förtjusning innebär för det är verkligen så jag känner! Jag är sjukt nervös. Jag känner att även om jag kommer komma hem väldigt ofta så kommer jag ändå verkligen att sakna borås, mina vänner och min familj. Jag är van vid att träffa min familj varje dag och dela i princip allting med dem. Sen kommer jag också sakna våran lilla hund Belle  =(

samtidigt känner jag att det ska bli så sjukt spännande och jag är så grymt lycklig över att ha kommit in och över att ha fått denna chansen. Det ska också bli jättekul att flytta och speciellt till gbg som är en stad som jag verkligen tycker om. Pratade med Maria igår, en kompis som också pluggar till läkare och hon berättade att det fanns en kristen skolgrupp för läkarstudenter och tandläkarstudenter som träffas och hittar på saker tillsammans emellanåt. Grymt kul att det finns nåt sånt så den kommer jag ju definitivt joina! =) Maria berättade också att hon typ upplever det som att många i klassen ser ner på hennes tro och att många inte kan fatta hur hon som läkarstudent, där naturvetenskapen är området man arbetar inom, kan tro på en Gud och att han har skapat världen.

Jag har alltid  sett det helt tvärtom. Jag kan inte fatta hur man som naturvetare kan tro att människan och naturen som är helt fantastiskt uppbyggd kommit till av en slump. För mig är det helt naturligt att det finns en Gud som har skapat allt detta. Men det är alltid gött att vara ännu mera påläst på vad det egentligen är som jag tror på och ger mitt liv till så jag har ägnat dagen åt att läsa boken "intelligent skapelsetro". Boken presenterar evolutionsteorin och argumenten för och emot den samt skapelsetron. och jag måste ju ärligt säga att evolutionsteorin har en hel del stora luckor som det bara inte går att blunda för..

Men läs den jättegärna! Det borde alla göra. Författaren heter Anders Gärdeborn och boken finns att köpa på ord & ton som ligger på allégatan i Borås. Slänger upp en bild på den =)



LLFUAMJ






Kommentarer
Postat av: E-K

Å... Det är klart att du ska gå till de där träffarna, men jag kom just på att du ju inte kan komma på 18+ längre... Trist! Kommer sakna dig!

2010-08-27 @ 21:05:33
URL: http://emmakaka.blogg.se/
Postat av: Karlmargit

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2011-03-11 @ 11:17:27
URL: http://karlmargit.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0