typically me

Idag blir det ett typiskt Jossaninlägg inkluderat sjukhus, Norge och snyggingen. Såå.. gilla läget! =)

Vaknade halv sex imorse..klarvaken!! Så har varit uppe i flera timmar nu känns det som..solen skiner och jag sitter här och äter scones iof kalla men ändå. Det är helt enkelt härliga tider nu!! =D

Det var nån som frågade varför jag var och vaccinerade mig. Önskar jag kunde säga att det är för att jag ska åka iväg på långsemester till nåt exotiskt land. Är så grymt ressugen!! Men så är det tyvärr inte. Jag läser till sjuksköterska och nästa vecka ska vi ut på praktik och för att inte riskera att smittas av någon patient så vaccinerar man sig. När vi var klara passade jag och Diana på att ta oss en sväng förbi vår avdelning där vi ska praktisera nämligen medicinska utbildningsvårdavdelningen. Mitt förstahandsval!! =D handledarna där är vana vid studenter och man får även en del föreläsningar. De i min klass som var där och praktiserade nu var grymt nöjda med avdelningen så känns så grymt kul!! Patienterna på den avdelningen är inlagda för njursjukdomar av olika slag. En stor bonus är att förtutom att få praktisera med Diana så är även Carro och Daria på den avdelningen också även fast de går ett år över oss och självklart får göra mer saker. Så ännu mer grymt kul =)

Medicinska utbildningsvårdavdelningen..braa val!! =D

Men jag fick verkligen anstränga mig för att inte gå in till nån patient och fråga hur den mådde och om han/hon behövde hjälp med nåt. Jag ville bara sätta igång där och då. haha

Om men (observera om) jag flyttar till Norge i januari så har jag eventuellt hittat en tjej att bo med!! Som är kristen, delar mina värderingar och som jag känner lite sen innan. Skulle va grymt och hela grejen med flytt och allt skulle i så fall kännas enormt mycket bättre! Dock har hon inte bestämt sig än och vi vet inte ännu om vi kommer in och så vidare. Men oavsett så känns inte tanken på norge lika skrämmande längre.

Snyggingen är tillbaka från praktiken så kommer nu gå två dagar tillsammans i skolan innan det är vår tur att gå ut på praktik. Detta resulterade i en halvtimmes klädprovande framför spegeln nu på morgonen. Så nu har jag nog äntligen hittat en snygg look. Helt galet! Jag provar aldrig kläder annars utan bara tar nåt.


Men som sagt..det är härliga tider nu!! =D njut av dagen och vädret! och glöm inte min lilla signatur som jag alltid avslutar inläggen med: Lev Livet Fullt Ut Alltid Med Jesus!!!



LLFUAMJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0